Set Suplemen Kombo Dengan Vitamin C

Assalamualaikum semua 👋

Sebagaimana yang diketahui ramai Vitamin C sangat penting untuk kesihatan tubuh secara menyeluruh. Walaubagaimanapun badan kita tidak dapat menghasilkan Vitamin C. Vitamin C diperolehi melalui makanan dan suplemen kesihatan.

Set kombo di bawah ini dicadangkan sebagai suplemen kesihatan bersama-sama dengan suplemen Vitamin C.


1) Set Resdung.

Vitamin C adalah anti oksida yang unggul yang membantu meningkatkan sistem imun bagi menghadapi serangan penyakit. Vitamin C juga membantu mempercepatkan proses penyembuhan tisu dan bertindak sebagai anti histamin semulajadi tanpa kesan sampingan seperti ubat anti histamin lain.

Kandungan klorofil dalam Alfalfa Complex bertindak mengurangkan keradangan akibat sinusitis dan alergi. Alfalfa juga sebagai anti histamin semulajadi yang melegakan gatal-gatal dan bersin akibat alergi.




2) Set Ekzema.

Vitamin C membantu meningkatkan dan menguatkan imun tubuh badan. Vitamin C juga membantu mendapatkan kulit yang lebih sihat.

Minyak ikan Omega-3 terbukti mampu mengurangkan radang akibat pencemaran dan radikal bebas.




3) Set Hamil.

Vitamin C membantu menguatkan imun tubuh ibu hamil yang mudah dijangkiti penyakit.

Vita-Lea Iron plus lengkap dengan vitamin penting termasuklah zat best dan asid folik untuk perkembangan sihat bayi.





4) Set Bersalin Czer.

Vitamin C membantu meningkatkan sistem imun ibu agar kekal bertenaga dan tidak mudah diserang deman selesema. Vitamin C juga membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dalaman ibu dan luka pembedahan caesarean.

Zink sangat penting untuk membaik pulih dan mempercepatkan proses penyembuhan luka dalaman dan luka jahitan ibu bersalin. Zink membantu dalam proses pengecutan rahim untuk kembali normal dan mengatasi masalah rambut gugur selepas bersalin. 




5) Set Ibu.

Vitamin C membantu menguatkan imun tubuh ibu dan sekaligus bayi yang menyusu juga mendapat manfaatnya.

Ostematrix mengandungi kalsium serta mineral lain yang penting untuk tulang dan gigi. Apabila menyusu, kalsium dalam badan ibu akan dibekalkan kepada bayi menerusi susu ibu. Jadi ibu perlu mendapatkan kalsium yang cukup dari pemakanan seharian.

Ostematrix juga membantu mengelakkan sakit pinggang dan sakit-sakit badan. Ibu menyusu merasa segar apabila bangun pagi walaupun berjaga malam untuk menyusukan bayi.

6) Set Kecantikan.

Gabungan Vitamin C dan Collagen Plus Powder membantu kulit lebih cerah berseri dan lembut tanpa cela. Vitamin C sangant membantu dalam pembentukan kolagen.
 
Perbezaan kulit dapat dilihat dengan ketara apabila kedua-dua suplemen ini digabungkan.





7) Set Kecantikan Asas.

Kombinasi Sustained Release Vita-C plus dan ESP mampu mengurangkan pengeluaran minyak seterusnya membantu mengurangkan jerawat.

Protein daripada ESP terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit. Protein menyokong penghasilan sel-sel kulit yang lebih sihat.






8) Set Imun Tubuh.

Vitamin C menyokong pengeluaran macrophage iaitu sejenis sel darah putih dan seterusnya meningkatkan aktiviti mencari, memerangkap dan memusnahkan bendasing dalam badan.

Sel-sel darah putih mengandungi 50 kali lebih banyak Vitamin C berbanding dalam plasma darah untuk menangani tekanan oksidatif semasa aktiviti phagocytic iaitu memusnahkan/menelan patogen.

Interferon ialah sejenis protein yang dihasilkan oleh sistem imun badan secara semulajadi sebagai tindak balas kepada jangkitan virus, bakteria, parasit dan sel-sel tumor.

Interferon tidak memusnahkan sel-sel virus atau kanser secara langsung tetapi ia menguatkan tindak balas sistem imun.

Ekstrak tumbuhan perangsang interferon di dalam NutriFeron Granules membantu meningkatkan penghasilan interferon semulajadi tubuh badan, mengaktifkan pertahanan sistem imun dengan pantas dan menggerakkan pasukan "kesan dan musnah" sistem imun.



Nak dapatkan set-set suplemen kombo di atas? Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ini!

Comments

Post a Comment

Popular Posts