Kesan Bersenam dan Bersukan Kepada Tubuh Badan Kita

Assalamualaikum uolls

Hari ni jom kita tengok apakah kesan nya terhadap tubuh badan kita kalau kita kerap bersenam dan bersukan.


Haaa....kesimpulan nya di sini ialah kita kena rajin bergerak. Kalau kurang bergerak tu asyik duduk sahaja tu senang dapat penyakit. Nampak tua pun cepat tau!

Selain bersenam kita mesti makanan makanan yang seimbang dietnya dan nutrisinya. Tidur pun kena cukup tau! Tak terlebih tak terkurang.

Satu lagi ialah kesihatan minda. Mesti sentiasa berfikiran positif dan berbuat kebaikan. Tak mau asyik fikir tentang benda-benda negatif sahaja, no no no! Bermeditasi atau bahasa yang paling senang ialah solat. Sentiasa mengingati Allah dan cintakan Rasulullah SAW. Ingat ye dunia ni hanya sementara sahaja. Segala amalan kita di dunia ni akan ada balasan nya di akhirat kelak.



Nak dapatkan supplement kesihatan Shaklee? Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ini 😍

Comments

  1. lamanya tak bersenam... kalau ada pun lompat skipping kt umah huhu

    ReplyDelete
  2. 🎆SOFT TECH GEEKS🎆
    "Selagi Teknologinya, Ia Boleh Dipranggar"

      Terdapat beberapa orang yang mendakwa sebagai penggodam, berdasarkan kesaksian yang tidak masuk akal tentang bagaimana sesetengah penggodam membantu mereka menggodam telefon atau akaun e-mel seseorang, mereka juga memberikan janji-janji palsu seperti membuat kad kosong dan wang kertas, tetapi akhirnya mengambil wang anda dan hilang. Datanglah untuk memikirkannya, jika kad kosong sebenarnya, penggodam mereka sendiri tidak perlu bekerja untuk seseorang yang mereka hanya akan melakukannya untuk mereka dan menjadi sejuk.



    Berikut adalah beberapa tip untuk mengetahui HACKER sebenar dan sah.

    ✔ SETIAP HACKER BELONGS UNTUK FORUM HACKING:
    Forum ini adalah untuk Memantau aktiviti-aktiviti Hacker, dan untuk menghalang mana-mana Hacker daripada bil untuk tinggi untuk pekerjaan. Sesetengah individu yang mendakwa sebagai penggodam Dont malah mempunyai idea ini, yang mereka lakukan adalah mengiklankan secara dalam talian sebagai Hacker. Sebelum menyewa mana-mana Hacker pastikan dia tergolong dalam forum Hacking.


    ✔ KERJA HACKER DI BAWAH ORGANISASI:
    Tiada penggodam yang harus berdiri sendiri, setiap Hacker harus bekerja untuk Organisasi. Anda melihat beberapa iklan seperti "Hackwizard, Hacklord, Cyberlord" dan semua cara crap yang mendakwa sebagai Hacker tetapi mereka hanya penipu dan spammer.


    ⑧NO HACKER HARUS MENGUMPUL WANG DARI ANDA, ANDA MEMBAYAR UNTUK ORGANISASI:
    Tiada Hacker harus memberitahu anda untuk membayar kepadanya tetapi untuk membayar kepada organisasi yang dia bekerja untuk. Apabila menyewa seorang Peretas, organisasi yang dia kerjakan harus memberikannya kepada anda dan menerima pembayaran daripada anda, bukannya anda membayar kepada Hacker, fikirkan bagaimana jika dia menafikan mengambil wang dari anda? bagaimana anda membuktikan anda dibayar kepadanya?


    ⑧NO HACKER HARUS MENJADI ANDA BOLEH BOLEH HACK A BANK ATAU DIA BOLEH MEMBANTU ANDA MEMBUAT WANG (Blank credit card / Money flip):
    Satu-satunya cara yang luar biasa untuk menghasilkan wang tanpa mendapat pekerjaan adalah dengan Perlombongan Bitcoin. Bitcoin perlombongan boleh dilakukan dengan menggunakan beberapa softwares dan peranti perkakasan.
    Hubungi: miningbitcointech@gmail.com untuk lebih lanjut mengenai itu.

    ⑧NO HACKET MENGENALKAN IDENTITI KEPADA DIPERLUKAN:
    Hacking adalah kerja yang menyalahi undang-undang, dan setiap Hacker sebenarnya bersembunyi, kecuali bagi mereka yang benar-benar bekerja untuk agensi-agensi Kerajaan dan dikenali untuk perkhidmatan yang ada.

    DI SINI ADALAH BEBERAPA HAL-HACKER BOLEH MEMBANTU ANDA DENGAN:
    ✔ ATTACKS CYBER
    ✔CLONING OF DEVICE (Komputer & Telefon)
    ✔ RECORDS KRIMINAL PENYELESAIAN
    ✔KENALAN SCREENCREDIT
    ✔ PENINGKATAN FILES, MENGHANTAR FILES DALAM ORGANISASI, SEKOLAH E.T.C
    ✔EMAIL HACKS, AKAUN MEDIA SOSIAL HACKS
    ✔ BITCOIN MINING

    Jika anda perlu menyewa Hacker, hubungi:

    🎆SOFT TECH GEEKS🎆
    softtechgeeks@gmail.com
    Kami tidak sabar untuk menggodam anda.

    ReplyDelete
  3. Superbly written article, if only all bloggers offered the same content as you, the internet would be a far better place.. Wondering where to go in 2019? Things to do has ranked as the best include a remote, idyllic island, the design capital ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts