Bahan-bahan Botanikal Yang Terkandung Di Dalam Shaklee YOUTH Skincare

Assalamualaikum

Hari ni kita tengok apakah bahan-bahan botanikal yang terkandung di dalam Shaklee YOUTH Skincare.

Setiap produk YOUTH diformulasi spesifik untuk menangani pelbagai faktor penuaan sama ada cara hidup, kerosakan alam persekitaran dan penuaan semulajadi.



ANGGUR MUSCADINE

Polifenol daripada Anggur Muscadine yang dalam proses paten melindungi dan memperbaiki DNA sel dan dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin.





LOTUS JAPONICUS

YOUTH Complex yang dalam proses paten, digabungkan dengan Lotus Japonicus mengaktifkan protein youth
yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin (sejenis protein yang penting bagi pembentukan gentian elastik yang dijumpai di dalam tisu). YOUTH Complex yang menggabungkan Lotus Japonicus dan ekstrak buah Schisandra Chinensis membekalkan lebih banyak nutrien dan tenaga kepada kulit.




EKSTRAK APPLE STEM CELL

Kajian telah menunjukkan bahawa apple stem cell mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit agar kulit sentiasa kelihatan muda. Ia juga mengekalkan dan membaiki tisu-tisu kulit supaya kulit kelihatan lebih berseri dan lembut lebih lama.




EKSTRAK BUAH SCHISANDRA CHINENSIS 

Herba ini digunakan secara tradisional di China, Jepun dan Korea untuk melegakan dan menenangkan radang dan gatal kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit, ekstrak buah Schisandra Chinensis menyokong struktur kulit agar kelihatan muda dengan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksidan.




VITAL REPAIR+® COMPLEX

Vital Repair Complex+® yang mempunyai pelbagai paten menyediakan nutrien antioksida dan vitamin-vitamin yang penting untuk menghalang radikal bebas daripada merosakkan kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel-sel yang sihat.


YOUTH COMPLEX

Kunci kepada kulit yang cantik dan kelihatan muda adalah dengan mempercepatkan kadar pembaharuan sel kulit. Kulit muda akan memperbaharu pada kadar yang optimum dan menghasilkan semua kolagen dan elastin yang diperlukan oleh kulit supaya kulit kelihatan lembut, gebu serta berseri.

Tetapi dengan peningkatan usia, keserian itu akan hilang. Pembaharuan sel menjadi perlahan dan kolagen dan elastin yang dihasilkan akan berkurangan.


Berbeza daripada produk penjagaan kulit yang lain, teknologi canggih Shaklee bukan sahaja menangani penuaan di permukaan kulit malah bertindak pada sel kulit juga.



Ini bermakna produk YOUTH tidak hanya menyediakan manfaat perlindungan dan pembaikan kulit wajah tetapi turut menyokong fungsi penting sel yang dapat memulihkan keremajaan dan seri wajah.


Mengandungi 10 kali ganda kepekatan YOUTH Complex yang dalam proses paten, Youth Activating Serum semestinya produk yang wajib ada dalam koleksi YOUTH.




Macam mana? Selamat dan semulajadi kan bahan-bahan botanikal dalam YOUTH ni 😊 Teringin tak nak dapatkan Shaklee YOUTH Skincare? Terus WhatsApp Kak Laili di 010-2904863 hari ini ok!

Comments

Popular Posts