Apakah Vitamin Yang Tidak Sesuai Diambil Ketika Hamil?

Assalamualaikum

Bakal-bakal ibu tentu memerlukan nutrien yang secukupnya ketika hamil. Shaklee ada Set Hamil yang sesuai diambil oleh para ibu. Nak tahu tak apa yang terkandung dalam Set Hamil Shaklee? Boleh rujuk pada entry Kak Laili yang ni 👉 Set Hamil Shaklee

Di samping itu ada juga vitamin yang tidak sesuai diambil ketika hamil ye.

Vitamin yang tinggi kadar antioksidan adalah tidak digalakkan untuk diambil ketika awal kehamilan. Kebiasaannya pada awal kehamilan imunisasi ibu adalah rendah kerana badan ingin memberikan laluan kepada bayi untuk membesar dalam rahim ibu. Antioksidan membantu meningkatkan sistem imun tubuh badan kita. Sistem imun akan menggunakan antibodi di dalam tubuh untuk meneutralkan pathogen seperti bakteria dan virus. Adalah dikhuatiri antibodi akan menganggap kehadiran sel baru (janin) sebagai bendasing dan berusaha menentangnya. Ini menyebabkan ibu berisiko keguguran.

Vitamin yang tinggi kadar antioksidan ialah seperti:
  1. Vita-E Complex
  2. Vivix
  3. Carotomax
  4. GLA Complex
Selain daripada itu vitamin yang mengandungi herba yang tidak sesuai diambil ketika hamil ialah:
  1. Alfalfa Complex
  2. DTX Complex
  3. Nutriferon
  4. Collagen Powder
  5. Herb-Lax
Cinch Shake Mix adalah tidak digalakkan kerana ia rendah kalori dan mungkin akan menjejaskan nutrisi yang diperlukan oleh bayi dalam kandungan. 

Minyak ikan sangat penting untuk perkembangan mata dan otak bayi dan membantu mengelakkan premature delivery. Ibu hamil boleh mula mengambil Omega Guard semasa trimester ke2 dan berhenti sebaik memasuki minggu ke2 hingga ke3 sebelum tarikh jangkaan bersalin untuk mengelakkan darah cair.

Kak Laili nak kongsikan artikel tentang Lecithin dan Garlic untuk ibu-ibu hamil. Boleh klik kat:
Lecithin While Pregnant
Garlic When Pregnant

Apa yang penting ibu-ibu hamil mesti mendapatkan nasihat doktor tak kiralah sama ada nak ambil vitamin ataupun tidak. Boleh saja bawa botol suplemen Shaklee ke hospital dan tunjuk pada doktor. Lagipun suplemen Shaklee adalah selamat, berkesan, terbukti dan semulajadi 😄




Nak dapatkan Set Hamil Shaklee? Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ini.

Comments

Post a Comment

Popular Posts