Chewable-C Plus - Vitamin C Dalam Bentuk Kunyah

Assalamualaikum semua 👋

Kak Laili nak bagitau ni. Chewable-C Plus iaitu vitamin C dalam bentuk kunyah akan mula dijual esok 10 Ogos 2018. Vitamin C ni sesuai untuk sesiapa yang susah nak telan tablet. Kunyah-kunyah je uolls!




Vitamin C memainkan peranan penting dalam menyokong kesihatan keseluruhan tubuh badan termasuklah kesihatan gigi dan gusi. Chewable-C Plus sesuai untuk individu yang mengalami kesukaran menelan tablet atau tidak mengambil makanan yang kaya dengan vitamin C secukupnya.

Secara semulajadi, vitamin C tidak pernah dijumpai secara tunggal. Makanan yang mengandungi vitamin C juga mengandungi bioflavonoid. Bioflavonoid diperlukan untuk penyerapan vitamin C yang berkesan oleh tubuh. Kedua-duanya bekerjasama berfungsi untuk mengekalkan kesihatan.

Istilah bioflavonoid merujuk kepada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin,  citrin, luteolin, dan flavonoid lain. (fuhhh….banyak nya istilah sains ni 😅) Nutrien ini tidak dihasilkan sendiri oleh tubuh badan dan harus diperolehi daripada makanan atau suplemen kesihatan. Oleh itu sentiasa pilih suplemen vitamin C yang mengandungi serbuk rosehips, hesperidin dan bioflavonoid sitrus untuk menyokong sistem imun semulajadi tubuh kita.

Keistimewaan Shaklee:
  • Rasa sitrus yang sedap.
  • Ditambah dengan serbuk rosehips, bioflavonoid sitrus dan hesperidin untuk meningkatkan fungsi vitamin C.
Saranan Penggunaan:
  • Untuk orang dewasa, ambil 1 tablet sekali sehari dengan makanan.
  • 1 botol ada 90 tablet boleh bertahan hingga 3 bulan berharga RM51.25
Fakta Nutrisi:
Saiz sajian: 1 tablet


Ramuan Amaun Setiap Tablet
Vitamin C
(as Ascorbic acid)
100.00 mg
Citrus limon (lemon) fruit extract 8.00 mg
Mixed citrus fruit extract 8.00 mg
Citrus sinensis (orange) fruit extract 6.00 mg
Citrus paradisi (grapefruit) fruit extract
2.00 mg














Nak dapatkan Chewable-C Plus ni tak? WhatsApp Kak Laili hari ni ye.

Comments

Popular Posts