Makanan Korea di Sopoong

Assalamualaikum & salam Jumaat uolls

Saja nak cerita ni πŸ˜†πŸ˜†

Hari Rabu lepas Kak Laili pertama kali order makanan Korea. Tapi nak dikatakan pertama kali mencuba tu tak lah. Sebelum ni Kak Laili dah pernah makan ayam goreng style Korea tu, yang kecil-kecil macam drummet bersalut sos pedas dan berkicap. Tak tau nama apa......

Kali ni di Sopoong Kak Laili dapat merasa cheese topokki, gimbap & sup (ada tauhu & kobis) dan pajeon. Minuman pula green tea with roasted barley. Boleh diterima oleh tekak nampaknya hehehe. Sempat juga ambil gambar πŸ˜‰

Pastu mereka tak sediakan garfu. Hanya ada chopstick dan sudu style Korea yang panjang tu. Tapi itu tak menjadi masalah pada Kak Laili hahaha. Guna sudu semata-mata pun ok!


green tea with roasted barley

Gimbap 

cheese topokki

pajeon

Pajeon tu rasa macam cucur tepung letak kucai, lobak merah dan kobis. Tapi sos pencicah tu masin jadi memang tak cicah lah jawabnya. Uolls cuba lah. Kak Laili berani pergi sebab adik kata ada sijil Halal. Alhamdulillah dapat lah merasa πŸ˜‹

Orait, tu je nak cerita 😁


Comments

Popular Posts