Cara Mudah Untuk Kekalkan Bentuk Badan Yang Cantik Dengan Sihat

Assalamualaikum salam Jumaat semua 👋

Nak tahu tak?

Kunci kejayaan dalam pengurusan berat badan adalah jumlah kalori yang diambil dan dibakar. Untuk menurunkan berat badan dengan cara yang betul, kita perlu mengelakkan kehilangan otot. Oleh itu, jom kita hidupkan semula enjin di dalam badan dan bina atau kekalkan jisim otot untuk tubuh badan yang kekal sihat.

1) Lebih Banyak Otot = Metabolisme Yang Tinggi

Selain membantu memberikan tubuh badan kekuatan, bentuk dan ketegapan, otot boleh membakar sehingga 50 kalori setiap hari. Jadi semakin banyak otot yang kita miliki, lebih banyak kalori yang kita bakar dalam sehari. Pengambilan protein yang rendah akan menurunkan metabolisme dan menghalang usaha penurunan berat badan dengan berkesan.


perbandingan di antara lemak (fat) dan otot (muscle)

Walaupun kedua-dua lemak dan otot mempunyai berat yang sama, komposisi mereka sangat berbeza. Otot adalah jauh lebih padat daripada lemak, oleh itu otot memenuhi ruang yang sedikit dalam badan berbanding dengan lemak. Otot mempunyai ketumpatan yang tinggi manakala lemak memenuhi lebih banyak ruang dalam badan.

2) Lebih Banyak Otot = Perlu Lebih Protein + Senaman

Untuk membina otot, kita perlu mengambil protein yang mencukupi dan disertai dengan senaman. Sumber protein yang baik membantu membina tisu yang sihat dan pembentukan otot. Senaman rintangan membantu membina jisim otot dan meningkatkan metabolisme semulajadi. Contoh senaman rintangan iaitu menggunakan berat badan untuk rintangan ialah tekan tubi (push-up) dan mencangkung (squat). Untuk meningkatkan kekuatan otot, latihan kekuatan atau latihan mengangkat berat boleh dilakukan. Dengan cara ini tubuh badan menjadi lebih cergas dan dapat membakar lebih kalori setiap hari.

3) Leucine Membantu Mengekalkan dan Membina Otot

Leucine merupakan salah satu daripada sembilan asid amino penting. Leucine penting untuk sintesis protein iaitu proses kimia yang menyatukan pel­bagai unsur, bahagian, bahan dan sebagainya menjadi suatu kesatuan yang kompleks, dan fungsi metabolik yang lain. Leucine membantu mengekalkan tahap gula normal dalam darah, pertumbuhan dan pemulihan tisu otot dan tulang, penghasilan hormon tumbesaran dan penyembuhan luka.

Pilih protein yang boleh membantu mengekalkan jisim otot dalam program pengurusan berat badan. Ini kerana semasa berdiet dan berpuasa, kehilangan otot boleh terjadi dan seterusnya menurunkan metabolisme tubuh. Gabungkan leucine ke dalam diet seharian kerana:
• Ia adalah asid amino penting yang membantu menurunkan berat badan dengan cara yang betul.
• Ia membantu tubuh mengekalkan dan membina otot tanpa lemak.
• Ia menyokong metabolisme yang sihat dengan memelihara otot.



Cinch® Shake Mix adalah minuman yang lazat, pantas dan berkhasiat dalam usaha untuk menurunkan berat badan dan mengekalkan berat tersebut dengan berkesan.

Cinch® Shake Mix kaya dengan protein dan kalsium. Ia turut mengandungi serat yang tinggi, iaitu 6 gram dalam setiap sajian. Cinch® Shake Mix ialah makanan tanpa kolesterol, membekalkan nutrien seumpama satu hidangan, dan rasanya sedap seperti pemanis mulut.


Lebih info kat SINI

Jom tengok macam mana nak consume Cinch® Shake Mix untuk bantu turunkan berat badan 👉 KLIK SINI

Sempena bulan Ramadan yang bakal tiba, Shaklee ada buat promosi untuk Cinch® Shake Mix. 

Beli mana-mana yang berikut secara TWIN PACK dan dapat diskaun 10%:

1) Cinch® Shake Mix perisa coklat (Harga runcit: RM326.25)
ATAU
2) 2 Cinch® Shake Mix perisa cafe latte (Harga runcit: RM326.25)
ATAU
3) 2 Cinch® Shake Mix perisa coklat + cafe latte (Harga runcit: RM326.25)

Klik SINI

Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ini!

Comments

  1. Selamat menyambut bulan puasa kak. Semoga murah rezeki akak. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin terima kasih Ana. Selamat menyambut Ramadan. Tak sabar rasanya kan ♥

      Delete

Post a Comment

Popular Posts