Kenali Pasangan Pembekal Tenaga Dalam CoQ-Trol Plus

Assalamualaikum uolls

Hari ni kita nak kenal pasangan pembekal tenaga yang terkandung dalam CoQ-Trol Plus!
Boleh rujuk SINI dan juga kat SINI JUGA  untuk baca ye 😊

Adalah sangat penting untuk membekalkan tubuh badan kita dengan tenaga yang berterusan supaya kita dapat melakukan aktiviti harian dengan sempurna.

Bagaimana Cara Hidup Mempengaruhi Penghasilan Tenaga?

Sama seperti sebuah kilang badan kita perlukan sel (untuk menghasilkan tenaga) dan nutrien (pekerja) untuk berfungsi dengan sempurna. Di dalam setiap sel terkandung stesen janakuasa tenaga yang dipanggil mitokondria. Untuk menghasilkan tenaga kepada tubuh badan, mitokondria memerlukan sejenis nutrien iaitu Coenzyme Q10 (CoQ10). Badan kita boleh menghasilkan mitokondria dan CoQ10 secara semulajadi tetapi ianya semakin merosot dengan usia yang meningkat dan gaya hidup yang kurang sihat. Sebagai contoh pengambilan makanan yang rendah nutrien untuk memberi tenaga, tinggi kandungan lemak dan gula, pencemaran alam sekitar, stress dan kurang bersenam. Akibatnya kita mudah berasa lesu, mengantuk dan mudah letih.

Tingkatkan Tenaga dengan Polifenol dan CoQ10

Polifenol adalah sejenis antioksidan yang kuat. Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemui pada tumbuh-tumbuhan. Polifenol berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun dan buah-buahan. Polifenol didapati di kekacang, teh hijau, teh putih, anggur merah, minyak zaitun, dark chocolate dan buah delima. Kadar polifenol yang lebih tinggi ditemui pada kulit buah seperti pada anggur, epal dan limau. Polifenol membantu meningkatkan prestasi sel ke tahap optima seterusnya menambah jumlah mitokondria dalam sel. Sebagai pekerja dalam stesen-stesen janakuasa tenaga, CoQ10 diperlukan untuk mengecas badan, memperbaharui tenaga agar badan berfungsi dengan lebih efisyen.


SUMBER


Berminat nak dapatkan CoQ-Trol Plus Shaklee? Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ni.

Comments

  1. makin berusia kesihatan makin perlu dijaga supplement penting untuk tubuh badan yang sihatkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat. macam akak ni ha terpaksa ambik supplement :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts