DTX Complex Untuk Kesihatan Hati

Assalamualaikum uolls


Sakit hati, jatuh hati, makan hati, kecil hati, besar hati. Hati-hati? Hati ayam? Eh, semua nya pasal hati. Tapi supplement kesihatan Shaklee DTX Complex ni untuk kesihatan hati yakni organ dalam badan manusia.

Hati merupakan organ ke dua terbesar di dalam tubuh manusia selepas kulit dan mempunyai keupayaan "membina semula". 

Contohnya, serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung itu sendiri. Serangan hati sebagai contoh akibat pengambilan alkohol atau ubat-ubatan yang keterlaluan boleh merosakkan hati namun hati mampu membaiki dan membina dirinya sendiri. 

Hati dianggap sebagai pusat industri pemprosesan dalam tubuh manusia yang menjalankan fungsi-fungsi kritikal tubuh.

Hati yang sihat memainkan peranan yang penting sebagai detox semula jadi dengan menyingkirkan toksin dari dalam tubuh. Oleh itu hati melakukan paling banyak aktiviti pembersihan berbanding organ lain dalam tubuh.

ihsan Google

DTX Complex membekalkan nutrisi untuk menyokong fungsi hati yang sihat dengan ramuan herba yang melindungi dan merangsang fungsi tubuh untuk mengekalkan hati yang sihat.


Setiap kaplet DTX Complex mengandungi:
RamuanAmaun Setiap Kaplet
Ekstrak Schizandra
(Schizandra chinensis) (buah)
125 mg
Ekstrak Milk Thistle
(Silybum marianum) (biji)
117.65 mg
Ekstrak Dandelion
(Taraxacum officinale) (akar)
91.67 mg
Ekstrak Cendawan Reishi
(Ganoderma Iucidum) (badan buah)
33.33 mg
Ekstrak Kunyit
(Curcuma longa) (rizom)
25 mg
Ekstrak Articok
(Cynara scolymus) (daun)
25 mg
KKLIU 0605/2017
MAL07090948TC

1) Milk thistle adalah tumbuhan berduri yang berbunga dan merupakan tumbuhan asal kawasan Mediterranean. Ia telah digunakan selama 2,000 tahun sebagai herba tradisional untuk pelbagai penyakit, terutamanya berkaitan hati.
Milk thistle juga berupaya melindungi hati dan memperbaiki fungsinya. Ini akan membantu tubuh menyingkirkan toksik dengan sendirinya. Kandungan utama milk thistle adalah silymarin yang terkenal sebagai anti oksida.
Silymarin telah dikaji secara intensif untuk rawatan jangka pendek dan masalah hati kronik, terutamanya mereka yang terdedah kepada toksin.
Pengambilan milk thistle yang kaya dengan bahan aktif silibin turut memberi manfaat kepada mereka yang mengalami masalah ketidakhadaman, sembelit, masalah kulit, nafas dan badan berbau dan beberapa masalah lain yang berpunca daripada pengumpulan toksin berlebihan dalam badan. 

2) Cendawan reishi merupakan sejenis cendawan herba yang mempunyai sejarah penggunaan di China, Jepun dan negara Asia yang lain sebagai herba yang meningkatkan kesihatan dan memanjangkan umur. Hasil kajian menunjukkan bahawa cendawan reishi mampu membantu mengurangkan kadar gula dalam darah, menurunkan tekanan darah tinggi dan kadar kolesterol.

3) Schizandra chinensis ialah sejenis buah beri hutan asli dari China Utara dan Timur Jauh Rusia. Ia dikatakan membantu meningkatkan tenaga, menjaga kesihatan organ dalaman yang berkaitan dengan sistem pencernaan seperti usus dan perut, meningkatkan aktiviti otot dan meremajakan kulit.

4) Akar dandelion membantu penghadaman dengan merangsang penghasilan hempedu oleh hati. Ia juga membantu penyingkiran toksin daripada badan dan juga melancarkan sistem penghadaman.


5) Kunyit termasuk dalam salah satu tanaman rempah-ratus dan ubat tradisional dari wilayah Asia TenggaraKandungan utama kunyit adalah iaitu kurkumin berfungsi untuk pengubatan hepatitisantioksidan, gangguan pencernaan, membuang lebihan gas di usus, anti kolesterol dan anti tumor


6) Articok adalah jenis sayuran yang berasal dari Mediterania. Sayuran ini berwarna hijau atau keunguan dengan kelopak yang berlapis-lapis. Articok membantu kesihatan sistem pencernaan, meningkatkan fungsi hati, menurunkan kadar kolesterol dan memelihara kesihatan buah pinggang


milk thistle dalam DTX Complex

* Produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Dapatkan lebih info tentang DTX Complex di SINI

Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 untuk beli-cuba hari ini


Comments

Post a Comment

Popular Posts