Set Perlindungan Imun Shaklee ~ Pertahanan Lebih Kuat Untuk Kesihatan Yang Lebih Baik.

Assalamualaikum

Apa itu Sistem Imun?

Sistem imun ialah sistem pertahanan yang ada pada tubuh manusia yang berfungsi untuk menjaga manusia dari benda-benda yang asing bagi tubuh manusia tersebut. 

Untuk berfungsi dengan betul, sistem imun mesti boleh mengesan pelbagai agen, dikenali sebagai patogen, seperti virus, bakteria, parasit dan mikroorganisma yang boleh menyebabkan penyakit.

Sistem imun juga mestilah boleh membezakan patogen tersebut daripada tisu sihat milik tubuh itu sendiri. 

Antioksida adalah bahan yang mengurangkan, meneutralkan serta melindungi sel badan daripada kerosakan akibat radikal bebas dan ia juga boleh dianggap sebagai barisan pertahanan terhadap risiko mendapat sesetengah penyakit.


Set Perlindungan Imun Shaklee mengandungi:

1) Carotomax 

  • Badan kita menghasilkan antioksida dengan sendirinya, tetapi apabila usia kita meningkat, kebolehan badan untuk menghasilkan antioksida akan berkurangan. 
  • Oleh yang demikian, kita memerlukan antioksida daripada sumber luaran. 
  • Bahan antioksida termasuklah beta karotena, lutein, likopena terkandung di dalam Carotomax. (Klik Healthy Nutrition Carotomax untuk lebih info)




2) Garlic Complex

  • Bawang putih digunakan secara tradisional untuk kesihatan secara umum. 
  • Alisin adalah sebatian berharga dalam bawang putih yang mempunyai pelbagai manfaat terutamanya memelihara kesihatan tubuh badan.
  • Garlic Complex menggabungkan manfaat kesihatan daripada bawang putih dan herba rosemary sebagai antioksidan. (Klik Healthy Nutrition Garlic Complex untuk info lanjut)



3) NutriFeron


  • Ahli sains dan pakar perubatan telah mengenal pasti interferon sebagai komponen utama yang memastikan fungsi sistem imun yang kuat.
  • NutriFeron dicipta oleh ahli sains yang menemui interferon dan pakar imunologi terkemuka dunia iaitu Dr Yasuhiko Kojima.
  • NutriFeron meningkatkan tahap interferon secara semula jadi dan memberikan sokongan pertahanan dari peringkat sel. (Klik Healthy Nutrition Nutriferon untuk lebih info)




Set Perlindungan Imun Shaklee menggabungkan vitamin dan herba penting untuk menyokong dan meningkatkan pertahanan imun supaya tubuh badan sentiasa sihat.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 untuk beli-cuba sekarang!


Comments

Popular Posts