Asid Lemak Omega 3 Untuk Kesihatan Sendi

Assalamualaikum uolls

Sendi adalah sambungan antara dua tulang yang membolehkan kita memusingkan kepala, membengkokkan siku, menggerakkan pinggul, berjalan, melompat dan melakukan berbagai-bagai aktiviti lain. Walau bagaimanapun, apabila usia semakin meningkat, terdapat sedikit keperitan yang menyebabkan ketidak selesaan dalam menjalani kehidupan seharian.




Omega 3 terkenal dengan manfaat kesihatan dan kebaikannya untuk sendi yang sihat seperti:

1) Menangani keradangan.

Keradangan adalah penyebab utama sakit sendi. Ia boleh menjejaskan sendi menyebabkannya menjadi merah, bengkak dan sakit. Omega 3 didapati berkesan untuk menangani keradangan dengan cara membantu mengurangkan pengeluaran eicosanoids dan cytokines yang menyebabkan hakisan pada rawan penyebab kesakitan pada sendi. Oleh kerana fungsinya yang hebat dalam mengawal keradangan, Omega 3 didapati berupaya membantu mengurangkan kekejangan dan bengkak pada bahagian sendi.

2) Menggalakkan pergerakan dan kelenturan sendi.

Omega 3 bergabung bersama sel yang menghasilkan rawan sendi. Ianya membantu mengawal proses untuk mengekalkan ketebalan tulang rawan pada sendi supaya pergerakan dan kelenturan sendi menjadi yang lebih baik.

3) Bertindak sebagai pelincir sendi.

Pelincir sendi dihasilkan secara semulajadi oleh sel pelincir tertentu pada sendi tubuh badan. Omega 3 juga serupa seperti pelincir yang dipanggil cecair sinovial yang bertugas melindungi dan melincirkan sendi. Pelincir sendi membolehkan pergerakan sendi menjadi selesa dan membantu sendi yang sakit dan berkeriut bergerak dengan bebas.

Jika inginkan pergerakan yang selesa dan lancar, jom pertimbangkan pengambilan asid lemak Omega 3 sebagai sebahagian daripada diet harian kita 😉

Dapatkan suplemen Omega 3 Shaklee iaitu Omega Guard hari ini. Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 sekarang.

Baca lagi tentang Omega Guard kat SINI

Promosi November 2018:

  • Beli 6 botol Omega Guard dan dapat 1 botol lagi secara PERCUMA (Harga runcit: RM817.50) ATAU
  • Beli 2 botol Omega Guard dan dapat DISKAUN 5% (Harga runcit: RM258.88)

Comments

Popular Posts