Vivix ~ Campuran Sempurna Polifenol

Assalamualaikum semua

Hari ni kita nak ulangkaji sikit tentang Vivix iaitu minuman botani yang menduduki tangga teratas di kalangan suplemen kesihatan Shaklee.

Vivix kaya dengan resveratrol. Resveratrol adalah sebahagian daripada bahan semulajadi yang dikenali sebagai polifenol. Polifenol adalah sejenis antioksidan yang kuat. Ia banyak ditemui di dalam tumbuh-tumbuhan termasuk kulit anggur merah dan tumbuhan Asia bernama polygonum cuspidatum. Ianya penting untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan serta melindungi sel-sel dalam badan kita dari kerosakan oleh radikal bebas terutamanya apabila digabungkan bersama polifenol lain.

Vivix mengandungi campuran polifenol yang hebat. Campuran polifenol ini dapat membantu hidup kita lebih sihat, lebih lama kerana Vivix membantu melambatkan penuaan sel tubuh badan.

Klik SINI untuk baca lagi.

Para saintis telah melakukan kajian selama bertahun-tahun bagaimana kesan resveratrol di dalam wain merah berupaya untuk melambatkan penuaan. Saintis di Shaklee juga turut mengkaji apakah sumber resveratrol terbaik.

Hasil kajian mendapati bahawa Anggur Muscadine iaitu anggur luar biasa dengan satu kromosom tambahan ialah sumber resveratrol terbaik. Kromosom tambahan ini bermaksud fungsi antioksidan yang bertambah lagi. Tidak seperti anggur lain, Anggur Muscadine mengandungi asid elagik dan elagitanin yang berkepekatan luar biasa dan apabila digabungkan dengan polifenol lain menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat. Oleh sebab itu, Anggur Muscadine membantu:

  • Menghalang dan mengurangkan pertumbuhan sel yang tidak normal.
  • Memanjangkan umur dan pengeluaran tenaga pada peringkat sel.
  • Mengawalatur tahap glukosa darah yang sihat.

Anggur Muscadine

Boleh klik SINI untuk info tentang tenaga sel.

Untuk menghasilkan kuasa antioksidan yang hebat, saintis di Shaklee menggabungkan Anggur Muscadine iaitu sumber terbaik resveratrol dengan 3 lagi ramuan polifenol lain iaitu Polygonum Cuspidatum, Lobak Ungu dan Elderberi Eropah. Campuran polifenol tersebut menghasilkan 10 kali lebih kuasa daripada resveratrol sahaja. 

Polygonum Cuspidatum yang turut mengandungi resveratrol dapat membantu:
  • Mengurangkan kadar keradangan.
  • Meningkatkan peredaran darah.
  • Merencatkan pergumpalan platelet darah.

Polygonum Cuspidatum

Lobak Ungu pula mengandungi antosianin iaitu sejenis sebatian polifenol. Antosianin dapat membantu:
  • Menggalakkan penglihatan yang sihat.
  • Meningkatkan keanjalan salur darah.
  • Mengurangkan keradangan.

Lobak Ungu

Elderberi Eropah turut mengandungi antosianin. Oleh itu, Elderberi Eropah membantu:
  • Meningkatkan perlindungan imun.
  • Mengandungi properti anti-bakteria dan anti-virus.
  • Menggalakkan perkembangan sel-sel normal dan sihat.

Elderberi Eropah

Patutlah harga Vivix mahal kan. Tengoklah apa ramuan yang terkandung di dalamnya. Kajian saintifik pun bertahun-tahun dijalankan. Harga sebotol Vivix 150ml ialah RM475.

Nak cuba Vivix untuk kesihatan dan kesejahteraan? Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ini.


Vivix

Comments

Popular Posts