Kekal Bertenaga Dengan Zink dan Koenzim Q10

Assalamualaikum uolls 👋

Semakin berumur semakin cepat letih badan ni kan. Rasa macam kurang bertenaga setiap hari. 

Dengan kombinasi nutrien yang betul kita akan lebih bertenaga untuk melakukan aktiviti yang kita suka. Zink dan Koenzim Q10  adalah 2 jenis antioksidan penting yang bertindak sebagai peningkat tenaga supaya kita dapat bergerak aktif sepanjang hari.


Bagaimana Zink dan Koenzim Q10 bertindak?


1) Menukar Makanan Kepada Tenaga.
Badan kita memerlukan kedua-dua Zink dan Koenzim Q10 untuk menukarkan makanan kepada tenaga secara optimum.
Zink membantu menukarkan karbohidrat, lemak dan lipid kepada tenaga. Ia memastikan tubuh membakar makanan yang kita makan dengan sempurna untuk mengelakkan gangguan dalam penghasilan tenaga yang boleh menyebabkan keletihan.
Koenzim Q10 pula menyokong pengeluaran adenosine trifosfat (ATP) yang menyimpan dan menghantar tenaga supaya kita mendapat bekalan tenaga yang tinggi untuk melakukan aktiviti yang kita suka.

2) Menyokong Pengeluaran Tenaga Optimum.
Pada peringkat sel, kita memerlukan glukosa di dalam sel tersebut untuk penghasilan tenaga.
Zink menyokong penghasilan, penyimpanan dan rembesan insulin iaitu bahan yang memainkan peranan penting dalam penyerapan glukosa ke dalam sel tubuh untuk penghasilan tenaga yang optimum.
Koenzim Q10 bertindak sebagai penjana tenaga dengan menyediakan bekalan tenaga konsisten sepanjang hari untuk tubuh badan kita.

3) Mempercepat Proses Membina Otot.
Zink menstabilkan struktur protein dalam otot dan mengawal paras hormon untuk pembinaan dan penyelenggaraan otot yang lebih sihat.
Koenzim Q10 pula membantu mengurangkan kecederaan otot yang disebabkan oleh senaman dan latihan. Ia juga meningkatkan prestasi otot serta mengurangkan keletihan otot untuk prestasi fizikal yang lebih kuat dan lebih hebat.

Jom baca tentang Zinc Plus Shaklee dan CoQ-Trol Plus kat 👇



Berminat nak dapatkan Zinc Plus dan CoQ-Trol Plus Shaklee? Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ini.

Comments

Popular Posts