Carotomax Supplement Antioksidan

Assalamualaikum

Tentu uolls pernah dengar antioksidan membantu kita jadi sihat dan cantik. 
Macam mana antioksidan tu? Contoh paling senang ialah buat macam ni: ambil sebiji epal, makan separuh, kemudian tinggalkan dalam suhu bilik dan lihat macam mana epal tu berubah.
Epal berubah menjadi perang disebabkan oleh proses pengoksidaan yang menghasilkan produk sampingan yang dinamakan radikal bebas. Ini juga boleh berlaku dalam tubuh badan antaranya radikal bebas yang dihasilkan oleh badan melalui tindak balas biokimia.
Bagaimanapun radikal bebas yang terlalu banyak akan mendatangkan bahaya kepada tubuh badan. Faktor lain seperti merokok, minum arak, pendedahan keterlaluan kepada cahaya matahari dan radiasi dan juga pencemaran alam sekitar akan menghasilkan lebih banyak radikal bebas dalam tubuh.
Jadi tubuh badan memerlukan antioksidan seperti vitamin, mineral dan enzim yang dapat melindungi tubuh dan memperlahankan kemusnahan sel disebabkan pengoksidaan. Barulah tubuh badan menjadi sihat.
Antara contoh antioksidan ialah Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E, lycopene, beta carotene dan lain-lain lagi.
Jika pemakanan kita tidak mengandungi banyak tomato, lobak merah, dan sayur-sayuran hijau, kita mungkin tidak mendapat nutrien utama yang diketahui membantu melindungi tubuh badan.
Supplement kesihatan Shaklee melindungi sel-sel dari dalam. Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksidan yang ditemui dalam buah-buahan, sayur-sayuran dan tumbuh-tumbuhan lain dengan mengasingkan dan menghasilkan pelbagai bentuk karotenoid semula jadi. Adalah sukar untuk memperolehi tahap ketulenan seperti ini hanya daripada makanan.


Apa Istimewanya Carotomax?
1) Carotomax membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. 
2) Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian. Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg bagi sesetengah individu.

Cara pengambilan Carotomax yang disarankan ialah:
Untuk orang dewasa sahaja, ambil 1 kapsul sekali sehari selepas makan.

1 kapsul mengandungi:
RamuanSetiap Kapsul
Beta Karotena3.1 mg
Likopena5 mg
Lutein5 mg
Alfa Karotena1.5 mg
Astaxantin400 mcg
Zeaxantin200 mcg
Nak baca lagi? Klik sini 👉 Carotomax dan Carotomax Lebih Daripada Vitamin A
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Untuk mendapatkan Carotomax Shaklee whatsapp akak di 010-2904863 hari ini.

Comments

Post a Comment

Popular Posts