Supplement Shaklee Untuk Masalah Gastrik

Assalamualaikum uolls,

Apakah itu Gastrik?
Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. 
Di dalam perut kita terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid yang juga semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. 
Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut.
Alhamdulillah dengan izin Allah, penyakit gastrik boleh dirawat. Sebelum rawatan dimulakan, punca penyakit gastrik harus disiasat supaya kita dapat mengambil langkah-langkah untuk mengelakkan kehilangan lapisan mukus pelindung perut.

Apakah punca terjadinya Gastrik?
1) Gastrik selalunya disebabkan oleh mengambil ubat-ubatan tertentu secara berlebihan seperti aspirin atau NSAID (non-steroidal anti-inflammatory). 
2) Penyalahgunaan alkohol 
3) Jangkitan bakteria Helicobacter Pylori di dalam perut boleh menyebabkan proses keradangan dinding perut. 
4) Gastrik juga boleh berpunca daripada anaemia, refluks hempedu, penyalahgunaan dadah, meminum/terminum racun, stress yang ekstrem dan jangkitan virus tertentu.

Apakah simptom-simptom Gastrik?
1) Ramai pesakit gastrik tidak mengalami sebarang simptom. Namun, kewujudan penyakit gastrik akan tetap menyebabkan kerosakan kepada dinding perut dan seterusnya menyebabkan kesan-kesan buruk yang lebih serius seperti pendarahan di dinding perut.
2) Kebiasaannya, pesakit gastrik akan mengalami simptom seperti sakit perut, hilang selera makan, rasa loya dan muntah-muntah.
3) Penyakit gastrik yang serius boleh menyebabkan berlakunya ulser perut dan pendarahan pada dinding perut.
4) Pesakit gastrik juga boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah. Simptom ini menandakan bahawa penyakit gastrik itu sudah menjadi tahap yang sangat serius dan pesakit wajib dibawa ke hospital segera.

Apakah supplement Shaklee yang sesuai untuk masalah Gastrik?



1) ESP Soy Protein Isolate Powder

  • mengurangkan keasidan dalam perut yang disebabkan oleh jus gastrik. ESP Soy Protein Isolate Powder bersifat alkali mengurangkan hakisan pada dinding perut.
  • Zat daripada asid amino dalam ESP Soy Protein Isolate Powder akan digunakan untuk membina sel dan tisu baru dinding perut.

 Klik ESP untuk baca lagi.


2) Ostematrix
  • kaya dengan kalsium yang bersifat alkali untuk mengurangkan keasidan perut. 
Klik Ostematrix untuk baca lagi.


3) Peppermint-Ginger Plus

  • mengandungi herba-herba semulajadi seperti:

  1. Halia yang membantu mengurangkan masalah senak perut.
  2. Daun pudina sebagai perangsang dan membantu proses penghadaman, menghilangkan rasa loya, menenangkan otot perut, melegakan kekejangan dan kesakitan perut. Ia juga adalah penyelesaian terbaik untuk masalah kekembungan dan angin perut. 
  3. jintan manis & jintan hitam dapat mengawal kembung perut, bertindak sebagai pelawas, mengeluarkan gas, angin dan asid berlebihan di dalam perut.


Klik Peppermint-Ginger Plus untuk baca lagi.


4) Alfalfa Complex

  • raja segala tumbuhan yang bersifat alkali dapat mengurangkan keasidan dan keradangan dalam perut.



Klik Alfalfa Complex untuk baca lagi.

Untuk mendapatkan supplement Shaklee untuk masalah gastrik ni uolls boleh whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ini. Jangan biarkan diri anda merana kerana gastrik!

Comments

Popular Posts