Kenapa Tubuh Badan Menjadi Tua ~ Why Do Our Bodies Age oleh Monica Menesini

Assalamualaikum semua.

Kak Laili share di sini satu video tentang kenapa tubuh badan menjadi tua :

Why Do Our Bodies Age oleh Monica Menesini.





Tahu tak suplemen kesihatan Shaklee yang selalu dikaitkan dengan melambatkan penuaan? Ianya ialah Vivix!





Vivix ialah minuman campuran botani yang kaya dengan polifenol dan resveratrol.

Resveratrol ialah sejenis kompaun polifenol. Polifenol adalah sejenis antioksidan yang kuat. Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemui pada tumbuh-tumbuhan. Polifenol merupakan sebatian tanaman yang mengandungi khasiat anti oksidan dan sel anti penuaan. Polifenol berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun dan buah-buahan. Polifenol banyak didapati pada kekacang, teh hijau, teh putih, anggur merah, minyak zaitun, dark chocolate dan buah delima. Kadar polifenol yang lebih tinggi ditemui pada kulit buah seperti pada anggur, epal dan limau.
Polifenol memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan, melindungi sel-sel dalam tubuh daripada kerosakan oleh radikal bebas termasuk mengekalkan tahap glukosa  darah yang sihat, meningkatkan kesihatan dan seri kulit dan menggalakkan fungsi jantung yang sihat.

Bahan-bahan botani semulajadi seperti polygonum cuspidatum (knotweed Jepun), anggur muscadine, elderberi Eropah dan lobak ungu yang terkandung di dalam Vivix telah diuji secara klinikal eksklusif untuk Shaklee. Vivix adalah revolusi penemuan Shaklee. Memang awesome kan!

Vivix ialah super anti oksidan yang membantu membaiki sel tubuh badan. Sel ialah unit badan kita yang paling kecil. Beribu sel jadi tisu. Beribu tisu jadi organ. Organ pula jadi tubuh. Sel baru yg lebih sihat akan lahir dan seterusnya badan akan jadi lebih sihat.

Dalam video di atas ada disebut tentang Mitokondria. Mitokondria ialah stesen janakuasa tenaga sel. 


Mitokondria terletak di dalam sel bertugas sebagai stesen janakuasa tenaga sel

Mitokondria (warna hijau) lebih banyak dengan adanya polifenol dan resveratrol

Banyak tenaga bermakna badan lambat menjadi tua!

Video di atas juga ada menyebut tentang Telomere. Telomere ialah segmen DNA yang terletak pada hujung kromosom. Masa sekolah dulu kita belajar tentang DNA dan kromosom dalam subjek Sains kan πŸ˜‰


Semakin berumur, Telomere semakin memendek dan seterusnya sel berhenti membahagi.



Nak gambar kanan ke gambar kiri? Tentu lah gambar kiri kan....


Vivix yang mengandungi campuran proprietari semulajadi pelbagai polifenol membantu melindungi dan membaiki DNA untuk melambatkan penuaan di peringkat selular lagi. Ianya 13 kali lebih berkuasa daripada resveratrol sahaja.
Kajian makmal telah menunujukkan bahawa bahan-bahan utama di dalam Vivix mengaktifkan pertahanan sel, meneutralkan radikal bebas dan melambatkan pembentukan AGE protein (seperti yang disebut di dalam video di atas) yang boleh mengakibatkan penuaan sel. Kadar Telomere memendek juga 40% lebih rendah!
Jemput tengok The Shaklee Telomere Studies oleh Dr. Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel prize.

Antara manfaat Vivix ialah:
πŸ‡ menggalakkan rangsangan penuaan yang sihat.
πŸ‡ mengurangkan risiko sakit jantung.
πŸ‡ mengurangkan komplikasi pesakit diabetes.
πŸ‡ menyokong kesihatan sendi.
πŸ‡ mengurangkan insiden bagi penyakit Alzheimer.
πŸ‡ membantu dalam usaha mengurangkan berat badan.
πŸ‡ meningkatkan sistem imun.
πŸ‡ meningkatkan kesihatan mata.
πŸ‡ membantu menyokong kesihatan secara keseluruhan.

Jemput baca lagi kat SINI dan SINI JUGA

Perlu Kak Laili ingatkan suplemen kesihatan tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh dan mencegah sebarang penyakit. Ia bertindak sebagai makanan tambahan untuk tubuh badan yang kekurangan nutrisi dalam pemakanan seharian. Kalau sakit mesti dapatkan rawatan doktor ye ☝

Kita bukan muda selama-lamanya. Tetapi kita nak melalui usia emas dalam keadaan yang sihat dan gembira dengan melambatkan proses penuaan tu. Baru lah bertenaga dan selesa beribadah untuk kumpul banyakkkk pahala sebelum meninggalkan dunia ni. Betul tak?

Harga runcit Vivix : RM475

WhatsApp Kak Laili di 010-2904863 untuk beli-cuba Vivix.



Comments

Popular Posts