Protein Soya Terbaik Untuk Ibu

Assalamualaikum korang semua

Wanita yang bergelar ibu mempunyai banyak tanggungjawab terutama yang juga bertugas di pejabat. Selain daripada menguruskan keluarga dan kerjaya, seorang ibu sering kali mengabaikan diri kerana terlalu fokus kepada masalah-masalah ahli keluarga yang lain. Komitmen sebegini menjejaskan pengambilan makanan dalam diet seharian kerana ada ibu yang sering mengambil makanan yang tidak seimbang atau tidak sempat makan langsung. Jadi adalah amat penting bagi seorang ibu untuk mengambil minuman protein soya kerana ia dapat memberikan ibu tenaga untuk menjalani rutin seharian. Bagaimana protein soya dapat membantu para ibu?


1) Meningkatkan Seri Kulit.
Untuk kulit yang berseri, protein soya yang berkualiti tinggi lengkap dengan kesemua amino asid yang diperlukan oleh tubuh badan. Protein soya mengandungi isoflavon yang membantu merangsang kulit untuk kelihatan lebih muda berseri. Kajian turut menunjukkan bahawa pengambilan isoflavon soya membantu meningkatkan keanjalan kulit.

Jom baca 👉 Kulit Berseri


2) Menguatkan Rambut dan Kuku. 
Rambut yang mudah gugur dan kuku yang rapuh sering dikaitkan dengan pemakanan yang tidak berkhasiat serta kekurangan nutrien terutamannya protein. Kekurangan asid amino penting menyebabkan tubuh badan tidak dapat menghasilkan keratin yang mencukupi. Akibatnya, rambut dan kuku kelihatan nipis dan rapuh.


3) Melegakan Ketidakselesaan Perut.
Komitmen dan jadual harian yang padat menyebabkan pengambilan makanan diabaikan. Ibu boleh mengalami masalah ketidakhadaman, pedih ulu hati, kembung perut dan gastritis, sekiranya dibiarkan berlarutan. Protein soya yang mudah disediakan dan berkhasiat memberikan ibu hidangan yang cepat pada bila-bila masa dan di mana sahaja. Kajian juga menunjukkan bahawa protein soya dapat mengurangkan penghasilan asid gastrik yang berlebihan dan memastikan perut ibu sentiasa sihat.

Jom baca 👉 Supplement Untuk Gastrik


4) Menyokong Kehamilan Yang Sihat. 
Kesihatan sepanjang tempoh kehamilan adalah amat penting untuk perkembangan bayi dan juga ibu. Dalam tempoh ini, ibu hamil haruslah mengambil protein yang mencukupi bagi memenuhi keperluan janin yang sedang membesar. Pengambilan protein secara konsisten dalam tempoh kehamilan dapat membantu meningkatkan berat dan ketinggian bayi baru lahir dan mengurangkan peratusan kelahiran bayi yang kurang berat.

Jom baca 👉 Set Hamil Shaklee


5) Menggalakkan Penghasilan Susu Ibu.
Susu ibu merupakan nutrisi yang terbaik bagi tumbesaran dan perkembangan bayi. Ia juga kaya dengan antibodi yang merupakan sumber imunisasi pertama dalam saluran usus untuk bayi yang baru lahir. Walaubagaimanapun, ibu yang sibuk sering mengabaikan pemakanan mereka semasa tempoh penyusuan. Dengan protein soya yang berkualiti tinggi ia membantu memenuhi keperluan protein dalam pemakanan seseorang ibu yang menyusu serta membantunya menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar.

Jom baca 👉 Set Menyusu Shaklee dan Set Berpantang Shaklee

Oleh yang demikian protein soya adalah terbaik untuk ibu. Pembekal protein soya Shaklee ialah ESP Soy Protein Isolate Powder!



Ibu-ibu nak cuba ESP Soy Protein Isolate Powder tak? Whatsapp Kak Laili di 010-2904863 hari ni 😚😚

Boleh baca lagi kat SINI




Comments

Popular Posts